Stenungsunds Idrottsförening
Fotboll

Veckans match!
2024-04-16 10:24, Herr

På Lördag är det återigen dags för hemmamatch!

Vi gästas utav Ahlafors IF som förra året spelade i Ettan. Vi mötas senast för 2årsen och då vann Ahlafors bägge matcherna. Vi förväntar oss en jämn och tuff match. Hoppas många av er kommer och fortsätter stötta oss! Grillen står redo med hamburgare och korv!

Nu kör vi en grym träningsvecka och går för fjärde raka på Lördag!

Vi ses!

Dam
Referat: Stenungsunds IF  - Ljungskile SK Dam Utv-lag
Vinst för damerna mot Ljungkile SK
2024-04-15 14:09, Dam

Frisk vind, soligt väder och ”seriesegertippade” Ljungskile Dam Utv. på besök på Olssons Trävaror Arena.

Jag tror att segern idag berodde på att allesammans vill kämpa, slita och vinna till 110%, och ger järnet från första till sista stund. Sen ”kryddar” vi det med ett kanonbra spel, och individuella kvalitéer hos tjejerna. Det var en magnifik laginsats där ALLA i laget betyder så grymt mycket. Sammantaget gör det unga SIF DAM till ett riktigt topplag idag. En sanslöst fin prestation som kan visa sig vara värd mer än tre underbara poäng mot en toppkonkurrent!

Bild och text: Anders Steen

Vi tackar F14 som gjorde ett fantastiskt jobb som Bollvärdar.

2024-04-15 12:42

Seniormatcher v.16
2024-04-15 05:42

Herrarna

Herrarna tog tredje raka seger efter en tung bortaseger mot BK Forward. Nu på Lördag väntar en ny tuff drabbning mot Ahlafors IF som förra året spelade i Ettan. Vi hoppas på en lika fin uppslutning som förra hemmamatchen och grillen står redo även denna lördag!

Damerna

Damerna tog sin andra vinst och är precis som herrarna obesegrade såhär långt in på säsongen. Man vann hemmapremiären nu senast mot Ljungskile SK och nu på Söndag väntar Stångenäs AIS på bortaplan.

Referat: BK Forward - Stenungsunds IF
Seger i en tuff bortamatch!
2024-04-14 18:50, Herr

Kaffe kaka tredje raka!

Herrarna vinner dagens bortamatch mot BK Forward med 1-2(1-0) efter mål från Fabian Björklund och Endrim Salihi.

Albins ord om dagens match.

” Väldigt tuffa och dåliga väderförhållanden som tyvärr påverkade matchbilden negativt idag.

Efter en svagare första halvlek men med väldigt positiva insatser av avbytarna så arbetar vi oss in i matchen och dominerar totalt i andra halvlek och på så sätt vänder vi även matchen till slut.

Stor eloge till samtliga spelare idag och mycket givande att se avbytarnas positiva påverkan på matchen idag! Vi visar prov på stark mentalitet där vi lyckad vända trots oförtjänt underläge ”

Nästa match spelas på lördag hemma mot Ahlafors

Dam
Referat: Bullarens GOIF - Stenungsunds IF
Vinst i seriepremiären mot Bullarens GOIF
2024-04-09 12:35, Dam

Seriepremiär! Ingen mer vargavinter, utan ”riktig vår” och årets första tävlingsmatch borta mot svåra Bullarens GOIF.

Läs den intressanta recensionen av Anders Steens efter söndagens match här:

FB SIF DAM v Bullaren

Nyheter från våra lag